یک هدف بالقوه برای سوزاندن چربی و درمان چاقی شناسایی شد

10آگوست 2018- یک پروتئین ژنتیکی که می تواند در آینده به درمان چاقی و دیابت نوع 2 کمک کند، شناسایی گردید.
دانشمندان دانشگاه کلرادو، پروتئینی بنام هیستون داستیلاز 11(HDAC11)، که یک تنظیم گر اپی ژنتیکی است را به عنوان راهی برای بهبود سوزاندن چربی در موش های دارای اضافه وزن، شناسایی کردند.
حذف HDAC11 در موش هایی که با رژیم غذایی با کالری بالا تغذیه می شدند، حساسیت به انسولین را بهبود و چاقی را کاهش داد و شکل گیری بافت چربی قهوه ای را تحریک نمود که به سوختن چربی کمک می نماید.
 فقدان HDAC11 همچنین باعث تحریک تبدیل بافت چربی سفید به بافت چربی بژ بطور قابل توجهی گردید و به بهبود فرایند سوزاندن چربی کمک نمود.
در حالی که این کشف بسیار قابل توجه است، پیامدهای آن برای درمان چاقی و دیابت نوع 2 هنوز ناشناخته است و بررسی آن می تواند سالها بطول بیانجامد، زیرا محققان باید این یافته ها را در آزمایشات انسانی تایید و پس از کسب موفقیت، دارویی را برای مهار HDAC11 طراحی و یا پیدا کنند و آن را بر روی افراد آزمایش نمایند.
خوشبختانه ما می دانیم که تبعیت از یک رژیم غذایی سالم و واقعی می تواند به مبارزه با چاقی و دیابت نوع 2 کمک کند.
گام بعدی برای محققان، آزمایش حذف HDAC11 در مطالعات بزرگتر است.آنها همچنین قصد دارند یک پروتئین مرتبط با کنترل سوزاندن چربی بنام bromodomain-containing protein 2  یا BRD2 را بررسی کنند.

پرفسور Timothy A. McKinsey نویسنده ی اول این مقاله گفت: در این مطالعه ما دریافتیم که مهارHDAC11  باعث افزایش مصرف انرژی می شود، این نتایج توان بالقوه ی این پروتئین را به عنوان یک هدف در زمینه ی درمان چاقی و استراتژی های درمانی برای بیماریهای متابولیک نشان می دهد.
ما اکنون باید نقش HDAC11 را در مدلهای حیوانی بزرگ تر برای بیماریهای متابولیکی و در سیستمهای سلولی انسان بررسی کنیم، و همچنین تلاش نماییم که این یافته های هیجان انگیز را به کاربردهای بالینی تبدیل کنیم.
نتایج این تحقیق بصورت آنلاین درJCI Insight، نشریه ی انجمن آمریکایی تحقیقات بالینی منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/aug/potential-fat-burning-target-identified-as-obesity-target-99361389.html